جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۵۶۷۸
|
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران خبر داد:

اولویت ساخت مسجد در مناطقی‌ست که کمبود دارند

علیرضا جاوید با تاکید بر اولویت ساخت مسجد در مناطقی از تهران که با کمبود مواجه هستند، گفت: مکان یابی ساخت 72 مسجدی که شهرداری پیگیری می کند با سیستم جی آی اس انجام شده است.

به گزارش شهر علیرضا جاوید معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با بیان این که مکان یابی مساجد جدید تهران بر اساس راهبردهای طرح جامع و تفصیلی است، گفت : در طرح احداث 72 مسجد که توسط شهرداری پیگیری می شود نقاطی از شهر که کمبود مساجد در آنها وجود دارد و دسترسی شهروندان به مساجد آسان نیست در اولویت احداث مساجد قرار دارند .

وی گفت: مکان یابی پیشنهادی جهت احداث مساجد جدید در شهر تهران با استفاده از سیستم جی آی اس توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و سازمان فناوری اطلاعات انجام شد .

وی افزود : بر مبنای این روش ، مساجد موجود و پراکنش آنها در نقشه شهر تهران در نظر گرفته شده و با لحاظ شعاع تاثیر هر مسجد نقاطی از شهر که کمبود مساجد در آنها زیاد است و دسترسی شهروندان به مساجد به آسانی انجام نمی شود مشخص شدند و در اولویت احداث مساجد قرار گرفتند .

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران تصریح کرد : در طرح احداث 72 مسجد که توسط شهرداری پیگیری می شود ، این اولویت ها در نظر گرفته شد تا بر اساس برنامه اجرایی شود.

نظر شما